top of page

ÅNGERRÄTT & RETURER

 

Ångerrätt

 

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Ångerrätten gäller då varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara använd, men förpackning får ha öppnats varsamt. Återbetalning av betalt belopp och eventuell ursprunglig leveranskostnad sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd (återbetalning sker inom 30 dagar).


Vid nyttjande av din ångerrätt: 

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@travelpeople.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd (återbetalning sker inom 30 dagar).

Returadressen är:

Travelboard Scandinavia AB

Furubacken 17

185 39 Stockholm

Sverige


Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.


För mer information om den lagstiftade ångerrätten, se här.

 


Reklamation & klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

 

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

 

Om en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören (Posten, Schenker, DHL eller liknande). Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@travelpeople.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

 

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

bottom of page