VANLIGA FRÅGOR

Ångerrätt, retur & reklamation

Hur länge gäller öppet köp?


Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar från det att du tog emot ditt paket.




Jag har ångrat mitt köp. Hur skickar jag tillbaka varor?


Du kan avbeställa din order innan vi skickat ordern till dig. Skicka då ett mail till oss på info@travelpeople.se. Om du redan tagit emot din order måste du meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@travelpeople.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Återbetalning av det belopp du betalat och eventuell leveranskostnad sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd (återbetalning sker inom 30 dagar). Returadressen är: Travelpeople Furubacken 17 185 39 Stockholm




Hur gör jag om jag vill byta en vara?


Följ instruktionerna för att skicka tillbaka varor, se ovan. Gör en ny order via hemsidan för att din önskade bytesvara inte ska hinna ta slut och för snabbast byte. Dina order kommer att hanteras helt separat.




Jag vill returnera delar av min order. Hur blir det med min återbetalning?


Återbetalning av det belopp du betalat för den returnerade varan sker så fort vi fått tillbaka den och returen är godkänd (återbetalning sker inom 30 dagar). Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.




Hur gör jag för att reklamera en vara?


Kontakta oss via info@travelpeople.se. Beskriv ditt ärende och bifoga en bild som visar felet med varan. I första hand åtgärdas felet och givetvis står vi för kostnaden. Vid en godkänd reklamation och om en lagning inte är möjlig, ersätts du med en ny vara, alternativt återbetalning.





Leverans

Vilka leveransalternativ erbjuder ni?


Vi använder oss av Postnord för leverans. Beroende på paketets storlek levereras det antingen till din brevlåda eller till närmaste ombud.




Hur snabbt kan jag räkna med att få min leverans?


Normal leveranstid är 3-5 vardagar. Beställningar som inkommit vardag innan kl. 12.00 kan vi oftast packa och skicka samma dag. Postnords leveranstid är 1 till 2 vardagar, men vi rekommenderar att man lägger sin beställning med minst en dags säkerhetsmarginal. Företrädelsevis använder vi Postnords tjänster 1a-klass Varubrev eller Skicka Direkt. Postnord levererar varorna till din postlåda/inkast eller till det utlämningsställe som ligger närmast dig. Om försändelsen inte går ned i postlådan får du en avi där det framgår var du kan hämta ut den. Om du uppgett mobilnummer får du avin som ett sms när varubrevet/paketet anlänt till utlämningsstället.




Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?


Paketet ligger kvar i 14 dagar från det att det kom fram. Därefter skickas paketet i retur till Travelpeople och du kommer att debiteras för returkostnaden.





Betalning

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?


Betalning sker vid beställning, genom kortbetalning eller PayPal. Kortbetalning: Vi accepterar VISA, Mastercard och American Express. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är Stripe, ett företag som garanterar en snabb och säker betalning. Betalningen sker över en säker anslutning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. Betalning med PayPal: Betalning sker enkelt och säkert med PayPal. PayPal håller höga säkerhetskrav, alla betalningsuppgifter krypteras och transaktionerna övervakas dygnet runt för att förhindra bedrägerier, mejl för nätfiske och identitetsstöld.





Övriga frågor

Har ni någon butik där jag kan titta på produkterna eller själv hämta mina varor?


Vi har ingen fysisk butik men vi har vårt kontor/lager i Vaxholm. Kontoret är dock inte bemannat fasta tider. Säkrast är därför att alltid ta kontakt med oss via e-post eller telefon och komma överens om en tid då vi säkert är på plats. Vi har ingen butiksfunktion på kontoret/lagret med kassa och kortläsare men det går att göra köp online och sedan hämta upp varorna hos oss. Om det finns ett begränsat antal kvar av en önskad produkt kan det vara klokt att beställa de varor du vet att du vill ha innan du kommer så att inte någon annan hinner beställa dem före dig.




Det står "Tillfälligt slut" på den vara jag vill köpa. När får ni åter varan i lager?


Vi fyller på vårt lager kontinuerligt. Ibland blir det dock glapp pga. av orsaker som vi inte alltid råder över. Tveka inte att höra av dig om du undrar när vi åter får in en vara i lager! Vi kan oftast ge klara besked på en gång. Utifall vi inte har ett datum att ge kommer vi att meddela dig så fort vi vet mer.





PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

© 2019 by Travelpeople

0